کد خبر: ۱۶۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۱۹ تير ۱۴۰۳
امام‌جمعه استهبان: 

 خلف وعده مسئولین نیز نوعی منکر است

 امام‌جمعه استهبان بیان کرد: خلف وعده برخی از مسئولین نیز نوعی منکر است و مهم‌ترین راه نهی از آن مطالبه‌گری عمومی در اجتماع است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی «خبری شیرازه»، امام‌جمعه استهبان با اشاره به یکی از اهداف قیام امام حسین یعنی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گفت: در قرآن کریم به آیه (وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ ۚ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ) (و باید برخی از شما مسلمانان، خلق را به خیر و صلاح دعوت کنند و امر به نیکوکاری و نهی از بدکاری کنند، و اینها (که واسطه هدایت خلق هستند) رستگار خواهند بود.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین ساجدی افزود: این دو فریضه واجب باتوجه‌به عملکرد اشتباه متدینین یا دشمنان خدشه‌دار شده است و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مچ‌گیری نیست؛ بلکه دستگیری است.
 
 وی با بیان اینکه ما باید جهت ترویج خوبی‌ها و تقویت ارزش‌ها دغدغه‌مند باشیم خاطرنشان کرد: باتوجه‌به امر آسیب‌شناسی و بررسی نقاط ضعف و قوت آن موجب افول این امر نشویم.
 
 امام‌جمعه استهبان با اشاره به کوچک نشمردن گناه تصریح کرد: هر نافرمانی کوچکی گناه محسوب می‌شود؛ چون نافرمانی از خدای بزرگ عالم است؛ لذا در دوری از گناه ابتدا باید خودمان را اصلاح کنیم تا بتوانیم به‌درستی اطرافیان خود را به منکر از انجام آن دعوت کنیم در این صورت در کاهش مشکلات جامعه مؤثر خواهیم بود.
 
 وی باتوجه‌به عملکرد مسئولین و حقی که از مردم بر گردن آنها است ادامه داد: خلف وعده برخی از مسئولین نیز نوعی منکر است و مهم‌ترین راه نهی از آن مطالبه‌گری عمومی در اجتماع است.
 
 ساجدی در هشدار در استفاده صحیح از ابزارها و فضای مجازی یادآور شد: با استفاده از ابزارهای جدید و نوین در فضای مجازی و رسانه‌ای گاه یک حرکت و یک جمله جای هزار کتاب قطور را جبران می‌کند. به طور مثال آگاه‌سازی زنان جامعه نسبت به اینکه حجاب به نفع آنها خواهد بود به‌مراتب به کاهش گناه و تخلفات در جامعه منجر خواهد شد.
 
 وی با تأکید بر اینکه باید هر فرد نسبت به رفع معضلات جامعه خود دغدغه‌مند باشد تصریح کرد: باایمان و دلسوزی خود به رشد، تعالی، فلاح و رستگاری خواهد رسید و در این ایام مهم‌ترین هدف امام حسین (ع) از قیام امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بوده است که در جامعه امروز بزرگ‌ترین منکر عمل نکردن به سیره پیامبر اکرم است.
 
 امام‌جمعه استهبان تشریح کرد: قیام امام حسین در این دهه به ما یاد می‌دهد که باید در مقابل ظلم، تمدن مادی و تمدنی که به خوردن و خوابیدن و شهوت‌رانی دعوت می‌کند ایستاد و نظام صالحی مبتنی بر نظام علمی و فکری جهان اسلام ایجاد کرد.
 
 ساجدی در پایان یادآور شد: همچنین در زمینه اقتصاد، فرهنگ، سیاست و حاکمیت باید ادامه‌دهنده راه اهل‌بیت باشیم تا راه را گم نکنیم و بتوانیم رسالت خودمان را در این بازه زمانی که خداوند به ما لطف فرموده به ثمر برسانیم.
 
 انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان